DavosBlog

Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2010

Οδηγούμε το VW Scirocco R

Η φιλοσοφία της σειράς R της VW δεν είναι απλώς η δημιουργία πιο γρήγορων εκδόσεων με ισχυρότερους κινητήρες και πλουσιότερο εξοπλισμό, αλλά η προσφορά μιας αυθεντικής σπορ έκδοσης, με αισθητικά αλλά και λειτουργικά στοιχεία που θα το πιστοποιούν, μαζί με τις ανάλογες ρυθμίσεις στα μηχανικά μέρη. Έτσι, μπορεί π.χ. οι διπλές οβάλ εξατμίσεις να παίζουν ρόλο κυρίως αισθητικό, αλλά η αεροτομή οροφής και ο διαχύτης στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα πίσω έχουν λειτουργικό ρόλο βελτίωσης της αεροδυναμικής, για μεγαλύτερη αρνητική άντωση και κατά συνέπεια σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες. Τα μεγαλύτερης διαμέτρου και αεριζόμενα δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς έχουν προφανή στόχο σ' ένα αυτοκίνητο με μερικές δεκάδες ίππους παραπάνω από την αμέσως επόμενη έκδοση του Scirocco, ενώ το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό "XDS" είναι μάλλον απαραίτητο όταν όλη αυτή η ισχύς πρέπει να μπορεί να περάσει αποτελεσματικά στο δρόμο μέσω των μπροστινών μόνο τροχών.

Το ESP είναι επίσης διαφορετικά ρυθμισμένο, δίνοντας και τη δυνατότητα μιας επιλογής "Sport" με το πάτημα ενός διακόπτη στην κεντρική κονσόλα. Αυτό το κάνει να ανταποκρίνεται με μια μικρή καθυστέρηση, επιτρέποντας την «προ-τοποθέτηση» του αυτοκινήτου στις στροφές σε συνθήκες γρήγορης οδήγησης. Παράλληλα, το σύστημα «αντισπιναρίσματος» (ASR) μπορεί να απενεργοποιηθεί τελείως όταν επιλέγεται η ρύθμιση "Sport" του ESP. Επίσης, το σύστημα διεύθυνσης είναι διαφορετικά ρυθμισμένο, ώστε να προσφέρει καλύτερη αίσθηση στον οδηγό, στοιχείο απαραίτητο σ' ένα πραγματικά σπορ αυτοκίνητο. Προαιρετικά υπάρχει επίσης η δυνατότητα παραγγελίας του αυτοκινήτου με το σύστημα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενων αναρτήσεων DCC (Dynamic Chassis Control) που έχει τρεις επιλογές ρύθμισης ("Normal", "Sport" και "Comfort") και προσαρμόζει τη λειτουργία των αμορτισέρ και του συστήματος διεύθυνσης ανάλογα με το οδηγικό στιλ, με βάση τα στοιχεία που λαμβάνει από τρεις αισθητήρες στο αμάξωμα και ένα σε κάθε τροχό.

Από πλευράς κινητήρα οι 265 ίπποι είναι σίγουρα ένας εντυπωσιακός αριθμός, όπως και τα 35,7 kgm της μέγιστης ροπής, τα οποία αποδίδονται σταθερά από τις 2.500 ως τις 5.000 στροφές. Ο 2λιτρος TSI συνδυάζεται μ' ένα 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ υπάρχει και έκδοση με το 6άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG (αυτή η έκδοση κοστίζει 2.000 ευρώ παραπάνω και προσφέρει και λειτουργία "hill holder"). Είναι προφανές ότι με αυτά τα τεχνικά χαρακτηριστικά οι επιδόσεις δεν μπορούσαν παρά να είναι εξαιρετικές. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρικά στα 250 χλμ./ώρα (όπως σε όλα τα γερμανικά αυτοκίνητα), ενώ η επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα γίνεται σε μόλις 6,0'' (5,8'' με κιβώτιο DSG).
Στην πίστα των Μεγάρων όπου οδηγήσαμε το αυτοκίνητο όλα αυτά αποδείχθηκαν στην πράξη. Το Scirocco R είναι πραγματικά γρήγορο και οι επιταχύνσεις του είναι καταιγιστικές, ενώ το χαμηλωμένο «πλαίσιο» και οι πιο σφιχτές ρυθμίσεις στις αναρτήσεις προσφέρουν στην καλή άσφαλτο της πίστας ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια στην οδική συμπεριφορά και αμεσότητα στις αντιδράσεις. Ο ίδιος ο οδηγός αισθάνεται πολύ πιο άμεσο τον έλεγχο του αυτοκινήτου, χάρη και στη σημαντικά βελτιωμένη αίσθηση του τιμονιού. Προφανώς σ' αυτή την άσφαλτο δεν είναι εύκολο να γλιστρήσεις μ' ένα τόσο καλά στημένο αυτοκίνητο αν δεν κάνεις υπερβολές, ενώ στην «πραγματική» άσφαλτο των ελληνικών δρόμων η μεγάλη ροπή και η μπροστινή κίνηση θα απαιτούν σίγουρα μεγαλύτερη αυτοσυγκράτηση στο γκάζι (την οποία δεν είχαμε καθόλου στην πίστα!) ακόμα και σε ρυθμούς περισσότερο αποδεκτούς κοινωνικά (και ...νομικά!) Βεβαίως, σ' αυτήν την περίπτωση υπάρχει το «ηλεκτρονικό διαφορικό» και το ESP, που μπορούν να ενισχύσουν αυτή την αυτοσυγκράτηση. Τέλος, τα φρένα είναι πράγματι πολύ καλά, δυνατά, άμεσα αλλά και ανθεκτικά στην σκληρή χρήση, όπως διαπιστώσαμε στην πίστα, όπου καταπονούνται βέβαια πολύ περισσότερο απ' ότι στο δρόμο. Για τους δύο γύρους που κάναμε στα Μέγαρα στο κάθισμα του συνοδηγού του GT24 με οδηγό τον Γιούχα Κάνκουνεν δεν σας λέμε τίποτα. Σας αφήνουμε να το ...φανταστείτε!
 Πάνος Φιλιππακόπουλος
Πηγη:www.auto-internet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου