Επιδόσεις χωρίς ρύπους
Ο ασύγχρονος ηλεκτροκινητήρας των 170 ίππων κινεί τους πίσω τροχούς και υπόσχεται πολύ καλές επιδόσεις (9,0 δευτερόλεπτα για τα 0-100 χλμ./ώρα). Το γεγονός ότι η τελική ταχύτητα περιορίζεται από την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου στα 145 χλμ./ώρα έχει να κάνει με την προσπάθεια για διατήρηση της αυτονομίας στα επίπεδα του Mini-E (160 χλμ.), το οποίο όμως δεν διαθέτει πορτ-μπαγκάζ. Το βάρος της ηλεκτρικής BMW φτάνει τα 1.800 κιλά. Οι μπαταρίες λιθίου εξελίχθηκαν σε συνεργασία με την SB LiMotive ειδικά για την Concept ActiveE, είναι τοποθετημένες στο τούνελ της μετάδοσης και κάτω από το εμπρός καπό (εκεί που κανονικά υπάρχει η «μηχανή»), φορτίζονται δε με σύνδεση σε ρεύμα 50Α, σε τρεις μόνο ώρες. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι διαθέτουν δικό τους σύστημα ψύξης, με υγρό, για βελτίωση της απόδοσης, της μακροζωίας τους αλλά και για λόγους ασφαλείας.
1.Ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου ισχύος
2. Καλώδια υψηλής τάσης
3. Μπαταρία
4. Μπαταρία
Honda CR-Z
«Πράσινα» σπορ
Η συνδυασμένη ισχύς του συστήματος ΙΜΑ φτάνει τους 124 ίππους και η ροπή τα 174 Nm (αντιστοιχεί στη ροπή συμβατικού Civic 1.800). Το CR-Z έχει μικρότερο μεταξόνιο και μήκος (κατά 115 mm και 295 mm αντίστοιχα) από το Insight, γεγονός που το καθιστά πιο ευέλικτο, ενώ η ανάρτησή του έχει σπορ ρυθμίσεις. Ο σπορ χαρακτήρας ενισχύεται και από την παρουσία του εξατάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου. H (διθέσια) αμερικανική έκδοση του νέου Honda CR-Z έκανε πρόσφατα την παγκόσμια πρεμιέρα της στην έκθεση αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ. Την ευρωπαϊκή του έκδοση θα τη δούμε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, το Μάρτιο.
Toyota FT-CH
Υβριδική διεύρυνση
Πράγματι, το FT-CH είναι κατά περίπου μισό μέτρο πιο κοντό από το Prius, αλλά μόλις 2,5 εκ. πιο στενό, γεγονός που παραπέμπει στην προσπάθεια δημιουργίας ενός ευέλικτου και πρακτικού μεταφορικού μέσου, με προφανή αντίπαλο στην αγορά το Insight της Honda. Εχει επίσης ανακοινωθεί το λανσάρισμα του «επαναφορτιζόμενου» Prius PHV, στο οποίο θα δούμε και την πρώτη γενιά μπαταριών ιόντων λιθίου της Toyota, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται το σχετικό πρόγραμμα δοκιμών, με 600 οχήματα αυτού του τύπου. Με πλήρη φόρτιση, το Prius PHV θα κινείται για περίπου 21 χλμ. μόνο με ηλεκτρισμό, ενώ σε μεγαλύτερες αποστάσεις θα επανέρχεται στο γνωστό «hybrid mode» και θα λειτουργεί σαν ένα κανονικό Prius.
Σημειώνουμε ότι η Toyota έχει επίσης ανακοινώσει το λανσάρισμα ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEVs) το 2012, ενώ το 2015 θα δοκιμάσουν την τύχη τους στη διεθνή αγορά τα πρώτα μοντέλα με κυψέλες υδρογόνου (FCHVs). Γεγονός που δεν είναι άσχετο με την εκτίμηση ότι: «Μέσα στα επόμενα δέκα με είκοσι χρόνια, δεν θα φτάσουμε μόνο στα όρια αποθεμάτων του πετρελαίου, αλλά μπαίνουμε και σε μια περίοδο όπου η ζήτηση για όλα τα υγρά καύσιμα θα ξεπεράσει τη διαθέσιμη ποσότητα», όπως δήλωσε ο Jim Lentz, πρόεδρος της Toyota Motor Sales (ΗΠΑ), κατά την παρουσίαση του FT-CH.
Πηγη:www.kathimerini.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου